3 eenvoudige tips voor een slank lichaam (2)

 

 

Ben jij jou huidige eetgewoonten moe en wil je verandering?
Wil jij graag enkele kilo’s vermageren of ben je benieuwd hoe je gezonder kan leven? Dan is het dé ideale moment om te starten. De komende 5 dagen geven we jou elke dag 3 tips die zullen leiden tot gewichtsvermindering. Hou dus zeker de website in de gaten of like onze FB-pagina, zodat je zeker niets mist!  Vorige tips gemist?  Bekijk ze hier.

 

 

 

Tip 4: groene groenten
 

Eet meer groene groenten. Groenten zoals broccoli of groene kool bevatten enorm goede stoffen die helpen om onze hormoonhuishouding te reguleren. Groene bladgroentes zijn ook nog eens enorm rijk aan calcium.  De calcium hieruit is bovendien beter opneembaar dan deze uit koemelkproducten maar vooral veel minder belastend voor je darm.

 

 

 

Tip 5: negatieve energiebalans

 

Zorg voor een negatieve energiebalans. Dit betekend dat je meer energie moet verbranden dan dat je opneemt. Om 1 kg lichaamsvet te verliezen moeten we zo’n 7000 kcal minder opnemen. Een halve kg op 1 week verliezen is ideaal. Dit wil zeggen dat we ongeveer 3500 kcal op 1 week minder mogen opnemen. Dit kan door meer aan lichaamsbeweging te gaan doen. (zie tip 1)

 

 

 

Tip 6: perfectie loslaten

 

Laat perfectie los.   Perfect willen doen komt voor uit onze evolutionaire angst voor falen. De ene persoon heeft dit al meer dan de andere persoon. Wil niet alles vanaf dag 1 perfect doen, maar bouw het rustig aan op.

 

"Goed is het nieuwe perfect!" :-)

 

 

 

 

 

Benieuwd naar meer tips? 

 

Like dan zeker onze FB pagina, want deze week volgen er nog tips die je niet wil missen! Vorige tips gemist?  Bekijk ze hier.

 

 

 

Veel succes!

 

 

Celien Rombouts,

diëtiste/voedingsdeskundige

ACVO-Health Centrum

 

 

 

 

 

Please reload

Toekomstige blogs

"Mama, ik kan niet slapen!"

December 15, 2017

1/5
Please reload

Recente blogs

February 12, 2017

Please reload

Archief
Please reload

Zoeken op trefwoord