3 eenvoudige tips voor een slank lichaam (3)

 

 

Ben jij jou huidige eetgewoonten moe en wil je verandering?
Wil jij graag enkele kilo’s vermageren of ben je benieuwd hoe je gezonder kan leven? Dan is het dé ideale moment om te starten. De komende 5 dagen geven we jou elke dag 3 tips die zullen leiden tot gewichtsvermindering. Hou dus zeker de website in de gaten of like onze FB-pagina, zodat je zeker niets mist!  Vorige tips gemist?  Bekijk ze hier.

 

 

 

Tip 7: fruit

 

Eet niet meer dan 2 – 3 stuks fruit per dag. Fruit bevat fructose, ook wel fruitsuiker genoemd. Wanneer je gewicht wilt verliezen is het belangrijk om de fructosegrens te waarborgen.

 

 

 

Tip 8: insulinegevoeligheid

 

Verhoog je insulinegevoeligheid: insuline is het hormoon dat verantwoordelijk is voor het verwerken van de suikers die in je bloed komen. Het zorgt voor de verbranding of de opslag van deze suikers. Je lichaam slaat de suikers op in de spieren, de lever of als lichaamsvet. Hoe meer suikers je eet, hoe meer insuline er wordt geproduceerd en hoe minder gevoelig de cellen worden voor dit hormoon.

Een persoon die veel suikers eet zal dus meer insuline nodig hebben om de suikers in de bloedbaan te krijgen. Het nadeel hiervan is dat insuline de vetopslag activeert. Zorg dus voor een stabiele bloedsuiker zodat je cellen meer insulinegevoelig worden.

Ook door lichaamsbeweging wordt de insulinegevoeligheid verhoogd.

 

 

Tip 9: groene smoothie

 

Maak vaker een smoothie, bij voorkeur een groene. Dit kan je doen met bijvoorbeeld: bladgroenten, spinazie, andijvie, verschillende slasoorten, paksoi, peterselie, munt, koriander, bleekselderij, ...

Doe hier 1 of 2 stuks fruit bij zoals bijvoorbeeld een banaan, appel, ..

Voeg hier nog water aan toe en je hebt een supergezonde & lekkere smoothie. Je krijgt op deze manier veel calcium, vezels en water binnen. Ideaal voor mensen die het moeilijk hebben met voldoende groenten en fruit te eten, alsook met voldoende water te drinken.

Het maakt niet uit wanneer je de smoothie drinkt!

 

 

 

Benieuwd naar meer tips? 

 

Like dan zeker onze FB pagina, want deze week volgen er nog tips die je niet wil missen! Vorige tips gemist?  Bekijk ze hier.

 

 

 

Veel succes!

 

 

Celien Rombouts,

diëtiste/voedingsdeskundige

ACVO-Health Centrum

 

 

 

 

 

Please reload

Toekomstige blogs

"Mama, ik kan niet slapen!"

December 15, 2017

1/5
Please reload

Recente blogs

February 12, 2017

Please reload

Archief
Please reload

Zoeken op trefwoord